søndag den 5. august 2018

Leg med oxides....

Jeg har i dag blogget med dette kort som gæstedesigner hos Picturing the World.

Min plan var at lave et enkelt kort med fokus på et stykke hjemmelavet papir dekoreret med splat.

Jeg har brugt et stykke almindeligt hvidt karton.

På et ark genanvendeligt bagepapir har jeg sat et aftryk af en eller to forskellige Distress Oxides og tilføjet lidt vand.

Derefter har jeg trykket mit karton imod mere eller mindre tilfældigt.

Efter hver påføring af farve, har jeg tørret mit karton med min varmepistol.

Til sidst har jeg med en pensel splattet dråber på og tørret.



Motivet har jeg varm embosset med sort embossingpulver og farvet med en pensel og oxide farver.

Hvis man vil have en anden nuance, blander man bare mere eller mindre vand i eller mixer flere farver.



Lilla og rosa er skønne farver, der matcher .

Jeg skal vist fremover lege lidt mere med de farver igen.



Der er udvalgt 2 store blomster og et lille bånd.

For at undgå flossede ender, har jeg brændt dem. Det kan man gøre ved stort set alle slags.



Der er også tilført et par Nuvo Crystal Drops.

De påføres efter ønske og helt af sig selv bliver det til små bløde prikker, jeg er stor fan af dem.

Under blomsterne er tilføjet et par blade fra et ark med udklipningsmotiver.

Hvis formen ikke helt er den rette, klipper jeg dem bare til.



Farven lilla kan være svært at gengive helt på fotoer.

Trods eksperimenter med forskelligt lys, rammer det ikke helt.

Kan I have en fortsat god dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar